• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83426
+
-

مصلای قدس قم آماده پذیرایی  از زائران اربعین شد

فرماندار قم گفت: از ۱۵ مهر تا ۲۰ آبان قرارگاه اربعین در مصلای قدس قم آماده ارائه خدمات کامل به زائران اربعین و اسکان آنهاست. «مرتضی حیدری» در جلسه ستاد هماهنگی اربعین در سالن جلسات فرمانداری بیان کرد:‌ مصلای قدس نقطه نخست و مسجد مقدس جمکران دومین مکان در اسکان زائران اربعین خواهد بود. فرماندهی میدان در قرارگاه اربعین با سپاه پاسداران است. وی افزود: خدمات‌رسانی به زائران و قرارگاه اربعین وظیفه و رسالت دستگاه و مدیران استانی بوده و تمام دستگاه‌ها باید به تعهدات خود در این رابطه پایبند باشند. حیدری گفت:‌ پیاده‌روی اربعین با همت مردم عراق و هدایت‌های مقام معظم رهبری جنبه بین‌المللی پیدا کرده و لازم است در مسیر پویایی و شکوفایی این حرکت حماسی گام برداشته شود.

وی ادامه داد: بنابر بر دستور مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور مسئول هدایت و اسکان زائران اربعین است. فرماندار قم اظهار کرد: ورود سپاه قم به موضوع خدمات‌رسانی در مصلای قدس و قرارگاه اربعین نیز به این دلیل است که تامین امنیت و پشتیبانی از زائران خارجی اربعین به نحو شایسته‌ای انجام گیرد.
وی گفت:‌ پشتیبانی از زائران و قرارگاه اربعین صرفا به سپاه خلاصه نمی‌شود و همه دستگاه‌های استان در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند.

حیدری بیان کرد: پلیس استان برای راهنمایی و هدایت زائران خارجی باید پیش‌بینی‌های لازم را به وسیله امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام دهد.
وی با تاکید بر ضرورت اسکان و استقبال شایسته از زائران اربعین افزود: قم باید در پذیرایی و اسکان زائران اربعین در سطح کشور به الگو تبدیل شود.

این مقام مسئول اهمیت اقدام‌های فرهنگی را مورد توجه قرار داد و گفت: آن چیزی که سبب ماندگاری و توسعه حرکت حماسی اربعین می‌شود، اقدام‌های فرهنگی است که پیام‌های قیام عاشورا و راهپیمایی اربعین از طریق آن ارسال و مفهوم‌سازی می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید